zestawienia zestawienia
1657
BLOG

19. Sekwencja zdarzeń na Okęciu według raportu Millera

zestawienia zestawienia Polityka Obserwuj notkę 0

Materiały opracowane albo uznane za ważne przez Blogerów i Komentatorów w blogu FYM-a. W tym  blogu  nie  komentujemy, służy on tylko do umieszczania pomocnych materiałów. Ewentualne komentarze, dopiski, uzupełnienia - prosimy umieszczać pod bieżącą notką FYM-a.

      

Sekwencja zdarzeń na Okęciu według raportu Millera

 

Uporządkowałam wedlug godzin tekst ciągły z raportu (strony 84-87)

Zamienilam czas UTC na czas warszawski.

Godziny przebywania członków załogi w okolicy terminala WPL określono na podstawie analizy monitoringuzainstalowanego na zewnątrz terminala WPL – przypis 56.

 

4:00 (około)

przybył technik pokładowy z powodu obowiązkowego uczestnictwa w bezpośrednim przygotowaniu statku powietrznego do wylotu o statusie HEAD

4:20

technik pokładowy przyjął statek powietrzny od służby SIL.

5:05

na płaszczyźnie postoju samolotów rozpoczęła się

próba silników, prowadzona przez technika pokładowego samolotu. W bezpośrednim przygotowaniu samolotu nie uczestniczył przedstawiciel komisji oblotów samolotów i śmigłowców (KOSŚ). W trakcie sprawdzania drugiego silnika personel techniczny zaobserwował wyciek niezidentyfikowanej cieczy i dał sygnał do przerwania próby. Po

wyłączeniu silnika dokonano identyfikacji cieczy. Była to woda, która najprawdopodobniej pozostała po myciu części ogonowej samolotu w przeddzień wylotu.

5:20

Ostatecznie sprawdzenie silników zakończono i po wykonaniu obsług przez specjalistów służby SIL samolot dopuszczono pod względem technicznym do lotu o statusie HEAD. Technik pokładowy pozostał w samolocie, oczekując na pozostałych członków załogi.

5:25

na pokład samolotu weszły dwie stewardesy,

5:38

na pokład wchodzi trzecia stewardessa

5:15 - 5:25

Dowódca statku powietrznego, drugi pilot oraz nawigator pokładowy przybyli do jednostki.  Najpierw udali się do Biura Odpraw Załóg, a następnie do pomieszczenia przygotowania personelu latającego. Tam też dowódca statku powietrznego potwierdził przygotowanie załogi do wykonania zadania poprzez złożenie podpisu

w „Dzienniku zadań”.

6:06

pod samolot podjechał samochód (bus), który przywiózł

dowódcę statku powietrznego i drugiego pilota.

6:10

nawigator pokładowy pobrał od DML dokumentację na wylot i minutę później wszedł na pokład samolotu.

6:11

dowódca statku powietrznego, drugi pilot oraz dwie stewardesy opuścili pokład samolotu i udali się do BOZ. Z oświadczenia dyżurnego meteorologa wynika, że

6:20 (około)

z prognozą pogody zapoznał się drugi pilot, a w ostatniej kolejności dowódca57 statku powietrznego. Przypis 57: Dyżurny meteorolog, zapoznając dowódcę z WA, poinformował go, że według informacji z godz. 5:00, pogoda w rejonie lotniska SMOLEŃSK przedstawiała się następująco: bezchmurnie, widzialność 4000 m przy

zamgleniu, wiatr z kierunku południowo-wschodniego około 5 kt.)

6:21

dowódca statku powietrznego, drugi pilot i dwie stewardesy wrócili do samolotu.

6:21 (od)

załoga znajdowała się na pokładzie samolotu. 

6:41

na pokład samolotu weszła pierwsza grupa pasażerów.

6:46

dowódca opuścił pokład samolotu i oczekiwał przy schodach na pozostałych pasażerów.

6:49

przy schodach pojawił się Dowódca Sił Powietrznych, któremu dowódca statku powietrznego złożył meldunek. Chwilę później dołączył do nich zastępca dowódcy pułku.

6:57

zastępca dowódcy pułku (ppłk Mąkosa? - epitwo) pożegnał się z Dowódcą Sił Powietrznych oraz dowódcą statku powietrznego i udał się w okolice BOZ, skąd wspólnie z przedstawicielem KOSŚ obserwowali samolot, oczekując na przybycie Prezydenta RP.

7:07

pod samolot podjechał, w asyście funkcjonariuszy BOR, samochód z Prezydentem RP i jego Małżonką. Dowódca Sił Powietrznych złożył Prezydentowi RP meldunek58 o gotowości załogi do lotu oraz przedstawił dowódcę statku powietrznego.

7:08.

Wejście na pokład ostatnich osób, zamknięcie drzwi i odjazd schodów

7:45

kontroler WPL OKĘCIE około godz. otrzymał informację telefoniczną od jednego z członków załogi samolotu Jak-40

o lądowaniu na lotnisku SMOLEŃSK PÓŁNOCNY przy WA: podstawy chmur 60 m, widzialność około 2 km.

8:32

Informacja ta została przekazana do DML i do COP.

8:22

do COP dotarła również informacja z CH SZ RP o pogorszeniu WA na lotnisku SMOLEŃSK PÓŁNOCNY (na podstawie SYNOP z lotniska SMOLEŃSK POŁUDNIOWY). Ze stenogramu rozmów telefonicznych COP wynika, że osoby funkcyjne COP rozpoczęły działania, których celem było powiadomienie załogi63 samolotu Tu-154M nr 101 o pogorszeniu WA na lotnisku SMOLEŃSK PÓŁNOCNY oraz możliwych do wykorzystania najbliższych innych lotniskach. Według stenogramu rozmów w kabinie samolotu Tu-154M nr 101 informacja z COP nie dotarła do załogi.

 

9,12

do szefa inspektoratu MON dociera informacja o "zdarzeniu lotniczym"  (To informacja podana jako jedna z pierwszych podczas prezentacji J. Millera -  Blogerzy nie znajdują takiej w raporcie

 

 

 

Na razie osobno informacja o zastępcy dowódcy pułku(Mąkosa?). , który

z polecenia dowódcy 36 splt sprawował nadzór nad bezpośrednim przygotowaniem i realizacją wylotów w dniu 10.04.2010 r.

6:00 (przed)

Jeszcze przed przyjazdem do jednostki skontaktował się telefonicznie z DML w celu zapoznania się z prognozowanymi WA dla planowanego wylotu. DML nie przewidywał zagrożeń, chociaż pogoda zmieniła się z „bezchmurnie, widzialność 10 km na bezchmurnie, widzialność 4 km przy zamgleniu”. DML przekazał również informację o wylocie samolotu Jak-40 do SMOLEŃSKA.

6,02

(czas WARSZAWSKI zapisany w raporcie, według systemu monitoringu biura przepustek, przypis 59 s. )  przybycie do jednostki zastępca dowódcy pułku

6:02

 --- udał się do Lotniskowego Biura Meteorologicznego, gdzie uzyskał aktualną informację o przewidywanych WA w czasie

lądowania samolotu Tu-154M w SMOLEŃSKU: „przy zamgleniu spadek widzialności do 3-5 km oraz podstawach chmur 200-300 m”.

----Następnie udał się do Wojskowego Portu Lotniczego (WPL),

--- zameldował się Dowódcy Sił Powietrznych i

---złożył krótką relację z przygotowania załogi do lotu.

---W trakcie rozmowy Dowódca Sił Powietrznych poinformował zastępcę dowódcy pułku o tym, że chce złożyć meldunek Panu Prezydentowi

RP w obecności dowódcy statku powietrznego. Po rozmowie zastępca dowódcy pułku

--- udał się na pokład statku powietrznego.

---W trakcie spotkania z załogą uzyskał zapewnienie o przygotowaniu załogi do lotu,

--- a sam przekazał dowódcy statku powietrznego życzenie Dowódcy Sił Powietrznych złożenia wspólnego meldunku Prezydentowi RP o gotowości

załogi i statku powietrznego do lotu.

--- opuścił pokład

przyp. epitwo: to wszystko zajęło mu minimum 20 minut, a więc

 

6,22 (około):

---przed samolotem spotkał się z przedstawicielem KOSŚ, który poinformował o problemach z wylotem samolotu Jak-40 (z powodu niesprawności technicznych nastąpiła zamiana samolotu na samolot Jak-40 nr 044, co opóźniło wylot o 25 min). Przedstawiciel KOSŚ przekazał również informację o rozpoczęciu procedury przygotowania samolotów Jak-40 nr 045 i 048 do przeglądu

komisyjnego w celu przygotowania samolotu zapasowego dla Tu-154M (samolot Jak-40 nr 044 był samolotem zapasowym60 dla lotu samolotu Tu-154M nr 101 ( przypis 60: W przypadku niesprawności samolotu Tu-154M nie było samolotu zapasowego dla tego wylotu.) 

 

(Przypis epitwo:

1.Czyli z tego wynika, ze Jak dziennikarski wyleciał 5,25?

2. JAk 045 albo 048 był zepsutym bo przesadzono przeciez dziennikarzy - to o co chodzi?)

 

 

Na razie osobna informacja o Szefie Oddziału Transportu Lotniczego,którego wyznaczono dodatkowo ( z Dowództwa Sil Powietrznych) do koordynacji przelotów Kancelarii Prezydenta RP statkami powietrznymi Tu-154 i Jak-40 na trasie WARSZAWA – SMOLEŃSK w dniu 10.04.2010 r. 

  

6:10 (około),

(z 70-minutowym opóźnieniem w stosunku do polecenia przełożonego) przybył on   do WPL.

Komisja ustaliła, że Szef Oddziału Transportu Lotniczego DSP nie był zapoznany szczegółowo z planami wylotów (bo go ściągnięto z urlopu – przyp. epitwo) i nie wiedział, jaki samolot zapasowy61 był wyznaczony na ten wylot. ( Przypis 61: Z jego relacji wynikało, że był to samolot typu CASA C-295M w wersji transportowej. Komisja nie znalazła potwierdzenia wystawienia takiego samolotu w złożonych zapotrzebowaniach).

 

umiesciła: epitwo 

 

Materiały opracowane albo uznane za ważne przez Blogerów i Komentatorów w blogu FYM-a. W tym  blogu  nie  komentujemy, służy on tylko do umieszczania pomocnych materiałów. Ewentualne komentarze, dopiski, uzupełnienia - prosimy umieszczać pod bieżącą notką FYM-a.

 

zestawienia
O mnie zestawienia

Najważniejsze: 1. Przesłanki świadczące o inscenizacji na Siewiernym 5. Tezy Białej Księgi wg A. Ściosa 23. Najważniejsze wątpliwości 9. 4 głowne hipotezy na temat zdarzenia 10 kwietnia 31. Przesłanki wskazujące na wylot kilku samolotów 32. Mapy, podstawowe informacje Zestawienia mogą ułatwić orientację w materiale smoleńskim.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka